20 Φεβ 2010

Άφησαν χωρίς βιβλία μαθητές με προβλήματα όρασης

ΧΩΡΙΣ ΒΙΒΛΙΑ άφησε τους μαθητές Δημοτικού που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης το Υπουργείο Παιδείας: παρά το γεγονός ότι πλησιάζουμε στο μέσον του σχολικού έτους, τα καινούργια βιβλία Μαθηματικών, Φυσικής, «Εμείς και ο κόσμος» και Γλώσσας (Α΄ τάξης) δεν έχουν τυπωθεί σε γραφή braille!

Ακόμη και τα βιβλία που έχουν εκτυπωθεί παρουσιάζουν προβλήματα, αφού δεν έχουν διορθωθεί. Το αποτέλεσμα είναι δεκάδες μαθητές να μην μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα – ειδικά στις αίθουσες όπου συνεκπαιδεύονται με τους βλέποντες μαθητές – και να δυσκολεύονται να μελετήσουν. Και όλα αυτά ενώ από τον Φεβρουάριο του 2005 η υπουργός είχε υποσχεθεί χρηματοδότηση στο Κέντρο Εκπαίδευσης Αποκατάστασης Τυφλών (ΚΕΑΤ) για να λυθεί το πρόβλημα. «Μερικές φορές δεν καταλαβαίνω τίποτα. Κι αυτό διότι δεν έχω το βιβλίο των Μαθηματικών» λέει στα «ΝΕΑ» η Μαρία, μαθήτρια της Ε’ τάξης που έχει πρόβλημα όρασης και φοιτά στο 3ο Δημοτικό Μοσχάτου μαζί με βλέποντες μαθητές. Τις ίδιες δυσκολίες αντιμετωπίζει ο συμμαθητής της, ο Στέλιος. «Κουραζόμαστε να γράφουμε. Χρειάζεται να γράφουμε, να γράφουμε συνεχώς στη γραφομηχανή μας», λέει. Όπως εξηγεί, επειδή δεν υπάρχει το βιβλίο των Μαθηματικών σε μορφή braille είναι αναγκασμένος να κρατά σημειώσεις και να γράφει τις ασκήσεις για να τις μελετήσει στο σπίτι. «Είναι δύσκολο να κάνεις μάθημα σε παιδιά που έχουν βιβλία. Φανταστείτε λοιπόν πόσο δύσκολο είναι να κάνεις μάθημα σε παιδιά με προβλήματα όρασης που επιπλέον δεν έχουν βιβλία!», τονίζει η δασκάλα ειδικής αγωγής και υπεύθυνη για τη συνεκπαίδευση τυφλών και εχόντων όραση μαθητών στο 3ο Δημοτικό του Μοσχάτου, κ. Βίκυ Ευαγγέλου. Μάλιστα οι δυσκολίες για τα παιδιά με προβλήματα όρασης στην περιφέρεια «είναι ακόμη μεγαλύτερες, αφού εκεί δεν έχουν τη στήριξη των δασκάλων του ΚΕΑΤ», αναφέρει ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής κ. Λευτέρης Καπίδης. Δεν τυπώθηκαν εγκαίρως Τα νέα σχολικά βιβλία δεν έφτασαν εγκαίρως στο ΚΕΑΤ, το οποίο διαθέτει μονάδα μεταγραφής και εκτύπωσης σε γραφή braille, τονίζουν εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής. «Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει μόνιμη δομή που να ασχολείται με την εκτύπωση των βιβλίων σε braille. Θα έπρεπε να είχε οργανωθεί η ομάδα εργασίας για τη μεταγραφή των καινούργιων βιβλίων σε braille πριν φθάσουν τα βιβλία τον Σεπτέμβριο στα σχολεία» λέει ο διευθυντής του εν λόγω Δημοτικού στο ΚΕΑΤ, προσθέτοντας ότι το τυπογραφείο δεν είναι επαρκώς στελεχωμένο και ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένα εθνικό τυπογραφείο braille.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Απαράδεκτη κατάσταση. Μέχρι πρό τινος συνέβαινε και στα σχολεία τα "κανονικά" αυτό.